Binnen Dijk en Duin werken drie patiëntenvertrouwenspersonen (PVP'en). Zij zijn niet in dienst van Dijk en Duin. Ze kunnen dus volledig onafhankelijk werken. Alle PVP'en zijn in dienst van de Stichting PVP in Utrecht.

De patiëntenvertrouwenspersoon:

  • komt op voor uw belangen
  • staat altijd aan uw kant
  • kan u helpen de zaken op een rijtje te zetten
  • zoekt met u naar de beste weg om uw probleem of klacht te verhelpen
  • bemiddelt tussen u en de betrokken hulpverlener
  • kan u vertellen wat uw rechten als patiënt zijn
  • kan u eventueel helpen bij het schriftelijk indienen van een klacht.
  • kan u verwijzen naar de cliëntenraad als het gaat om gemeenschappelijke cliëntenbelangen

Als u een klacht wilt voorleggen aan een instantie buiten Dijk en Duin, dan kan de PVP u hierin adviseren. Het werk van de PVP heeft een wettelijke basis. In de Wet Bijzondere Opnemingen in Psychiatrische Ziekenhuizen (BOPZ) en het besluit patiëntenvertrouwenspersoon BOPZ.

Contact opnemen

Roos Ligthart, 06- 49667401 (dinsdag tot en met donderdag) of stuur een e-mail r.ligthart@pvp.nl

Afwezigheid

Bij vragen tijdens afwezigheid van de PVP-en kunt u contact opnemen met de helpdesk van de Stichting PVP in Utrecht (zie onderstaand) of met de Stichting PVP:
Telefoon 030-271 83 53
secretariaat@pvp.nl

Helpdesk Stichting PVP

De Stichting PVP heeft ook een helpdesk voor cliënten die ambulant in behandeling zijn en PVP-vragen hebben of PVP-ondersteuning willen.
Telefoon 0900-444 88 88 | helpdesk@pvp.nl